اخبار خارجی

هیگینز شگفت انگیز رونی را در هم کوبید

فینال مسابقات قهرمانی بازیکنان ۲۰۲۱

جان هیگینز با بهترین عملکرد خود در طی بیست‌ونه سال بازی حرفه‌ای، در فینال مسابقات قهرمانی بازیکنان، رونی اسالیوان را ده بر سه در هم کوبید و نخستین عنوان رده‌بندی خود در سه سال اخیر به دست آورد.
نکته‌ی قابل توجه اینکه هیگینز تنها با از دست چهار فریم در کل این تورنمنت قهرمان شد؛ با جردن براون شش بر صفر، با مارک سلبی شش بر صفر، با کایرن ویلسون شش بر یک، با اسالیوان ده بر سه!!!
تغییر تکنینک او، یعنی نزدیک‌تر کردن نوک چوب به توپ سفید هنگام نشانه‌گیری، در هفته‌های اخیر معجزه‌ای در او رقم زده است.این بازیکن اسکاتلندی در مسابقات مسترز نائب‌قهرمان شد و این هفته برای رسیدن به اولین عنوان رده‌بندی خود، پس از مسابقات آزاد ولز 2018، بهترین عملکرد ممکن را نشان داد. او در سن چهل‌و‌پنج سالگی و از سال 1992 که یک بازیکن حرفه‌ای شده، اصرار دارد هرگز تمییزتر و تحت ‌کنترل‌تر و با اعتماد به نفس‌تر از این بازی نکرده است.
این نتیجه، او را یک رده در لیست رده‌بندی بالاتر می‌برد و پنجم می‌شود. هینگیز در لیست یک‌ساله‌ نیز از رده‌ی دهم به رده‌ی چهارم صعود می‌کند و حضور خود را در مسابقات قهرمانی تور قطعی نمود. بدون شک وی گوشه‌چشمی به مسابقات کروسیبل نیز خواهد داشت و با فرم این هفته قطعاً بازیکن قدرتمندی محسوب می‌شود.
اسالیوان در سه فریمی پیروز شد برک‌های 82، 144 و 110 ثبت کرد؛ ولی در نهایت از دستیابی به سی‌وهشتمین عنوان رده‌بندی و سومین عنوان قهرمانی بازیکنان بازماند. وی پس از قهرمانی در مسابقات کروسیبل که برای ششمین بار این اتفاق افتاد، در این فصل چهار فینال را از دست داده است؛ شکست مقابل جاد ترامپ در مسابقات آزاد ایرلندشمالی، شکست مقابل مارک سلبی در مسابقات آزاد اسکاتلند، شکست مقابل جردن براون در مسابقات آزاد ولز، شکست مقابل جان هیگینز در مسابقات قهرمانی بازیکنان! راستش را بخواهید هیچ حریفی این هفته نمی‌توانست هیگینز را مغلوب نماید؛ او از هر لحاظ فوق‌العاده بود.
هیگینز که در سی مسابقه از شصت‌وپنج مسابقه مقابل رونی اسالیوان پیروز بوده و 18/8 فینال‌ها را به دست آورده، گفت: این بهترین اسنوکر من بود. در تورنمنت‌های بزرگی قهرمان شدم، اما از لحاظ نوع بازی و احساس، این هفته بهترین تجربه‌ی من بود. خیلی خوشحالم.
امشب حواسم جمع بود، دوست داشتم فریم‌های بیشتری بازی می‌کردم و واقعا از آن لذت می‌بردم. مخصوصاً مقابل حریفی مانند رونی اسالیوان! در بخش اول او دنبال توپ‌های زیادی بود و همین موضوع مرا عقب انداخت.
شکل گرفتن عادت‌های بد در این بازی خیلی رایج است و من هم مربی‌ای ندارم. اما خوشحالم که مشکل‌ تکنیکی‌ام را اصلاح کردم. قهرمانی در تورنمنت بزرگی مانند این رقابت مرا حداقل تا چند سال آینده در بین بازیکنان برتر، تضمین می‌کند.
قبل از کریسمس من بازیکن مورد علاقه‌ی مردم برای مسابقات قهرمانی جهان، نبودم ولی حالا چنین فرصتی نصیبم شده است. ترجمه حسن سراج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا