اطلاعات مسابقات جهانی

مبارزه برای حضور در مسابقات #قهرمانی_تور

در اینجا به خلاصه‌ای از ابتدا تا الان فصل می‌پردازیم

مبارزه برای حضور در مسابقات #قهرمانی_تور پیچ‌و‌تاب زیادی داشت؛

به ویژه تغییر تاریخ و مکان به علت پاندمی #کروناویروس.
در اینجا به خلاصه‌ای از ابتدا تا الان فصل می‌پردازیم؛ 128 بازیکن در آن به رقابت پرداختند تا یکی از هشت بازیکنی باشند که در این رقابت خاص مسابقه می‌دهند.

1- مسابقات #مسترز_ریگا
قهرمان: یان بینگتائو
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 50 هزار پوند
#یان_بینگتائو به عنوان سومین بازیکن برتر رقابت‌های چین و اولین نوجوانی که طالب جام نقره‌ای در سیزه سالگی بود، قهرمان این رقابت‌ها شد.

2- مسابقات #قهرمانی_بین‌المللی
قهرمان: جاد ترامپ
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 175 هزار پوند
قهرمان جهان، #جاد_ترامپ، نشان داد دوست ندارد این فرصت را نیز از دست بدهد [ترامپ پیش از این مسابقات، قهرمان جهان شده بود] و موفق شد پیروزی خیره‌کننده‌ای در داکینگ داشته باشد تا برای اولین بار از سال 2012 به شماره یک جهان بازگردد. او در فنال #شاون_مورفی را با نتیجه‌ی ده بر سه شکست داد.

3- مسابقات #قهرمانی_چین
قهرمان: شاون مورفی
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 150 هزار پوند
#شاون_مورفی پس از آن‎‌ که در فینال #مسترز_شانگهای به #رونی_اسالیوان بازی را باخت، در این بازی هم توانست به فینال راه یابد تا این اتفاق را برای سومین بار متوالی رقم زده باشد. و در فینالی هیجان‌انگیز #مارک_ویلیامز را شکست داد.

4- مسابقات #آزاد_انگلیس
قهرمان: مارک سلبی
جایزه نقدی قهرمان: 70 هزار پوند
#مارک_سلبی با یک نمایش فوق‌العاده توانست نخستین عنوان رده‌بندی خود را پس از یک سال در کراولی بدست آورد. او #دیوید_گیلبرت را با اختلاف زیاد (یعنی با نتیجه‌ی نه بر یک) شکست داد و جایزه‌ی استیو دیویس را بلند کرد.

5- مسابقات #آزاد_جهان
قهرمان: جاد ترامپ
جایزه نقدی قهرمان: 150 هزار پوند
#جاد_ترامپ با نتیجه‌ی شش بر پنج در یک نیمه‌نهایی پر تنش #جان_هیگینز را شکست داد و در فینال با #تپچایا_اون‌نوح تایلندی به مبارزه پرداخت که نهایتاً بازی با نتیجه‌ی ده بر پنج به اتمام رسید.

6- مسابقات #آزاد_ایرلندشمالی
قهرمان: جاد ترامپ
جایزه نقدی قهرمان: 70 هزار پوند
#جاد_ترامپ برای دومین بار پیاپی برای به دست آوردن این عنوان در بلفاست با #رونی_اسالیوان مبارزه کرد. او در نمایشی الهام‌انگیز با نتیجه‌ی نه بر هفت سالیوان را شکست داد و جایزه‌ی الکس هیگینز را از آن خود کرد.

7- مسابقات #قهرمانی_انگلیس
قهرمان: دینگ جونهوی
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 200 هزار پوند
#دینگ_جونهوی با پیروزی در یورک، به انتظار هشت ساله‌ی خود برای کسب عنوان #تریپل_کراون پایان داد. شماره‌ی یک چین برای رسیدن به فینال #رونی_اسالیوان را شکست داد و در فینال با #استفن_مگوآیر به رقابت پرداخت و توانست با نتیجه‌ی ده بر شش او را شکست دهد تا برای سومین بار عنوان انگلیس را به دست آورد.

8- مسابقات #آزاد_اسکاتلند
قهرمان: مارک سلبی
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 70 هزار پوند
#مارک_سلبی اولین بازیکنی شد که بیش از یک بار در یک فصل عنوان Home Nation را به دست آورد؛ زیرا وی جایزه‌ی استفن هندری را در گلاسکو از آن خود کرده بود. پادشاه سه بار کروسیبل در فینال با #جک_لیسوفسکی دیدار کرد و با نتیجه‌ی نه بر شش پیروز شد.

9- مسابقات #مسترز_اروپا
قهرمان: نیل رابرتسون
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 80 هزار پوند
خیلی عجیب بود که #نیل_رابرتسون در این فصل [حتی] نتوانسته بود به مرحله‌ی یک‌چهارم یک رویداد رده‌بندی برسد تا اینکه در دورنبیرن استرالیا به این مهم دست یافت. او در فینال با نتیجه‌ی نه بر صفر #ژو_یوئلونگ را شکست داد. این اتفاق [بازی‌ای که در فینال یک رویداد رده‌بندی، حریف هیچ فریمی به دست نیاورد] برای دومین بار در دو فصل اخیر رخ داد.

10- مسابقات #مسترز_آلمان
قهرمان: جاد ترامپ
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 80 هزار پوند
شماره یک جهان، #جاد_ترامپ، عنوان چهارم این فصل خود را مقابل دیدگان دو هزار پانصد هوادار در تمپدروم برلین کسب کرد. او در رقابتی سخت با #نیل_رابرتسون بازی را نه بر شش برد و جایزه را از آن خود کرد.

11- مسابقات #گرند_پریکس_جهانی
قهرمان: نیل رابرتسون
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 100 هزار پوند
#نیل_رابرتسون برای سومین بار متوالی به فینال رسید و با #گریم_دات روبرو شد. این دو در چلتنهام نبردی زیبا پشت سر گذاشتند و در نهایت رابرتسون توانست با پیروزی ده بر هشت قهرمان شود و اولین رویداد از سری رویدادهای کورال 2020 را به دست آورد.

12- مسابقات #آزاد_ولز
قهرمان: شاون مورفی
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 70 هزار پوند
#کایرن_ویسلون با بریک 147 خود راهی فینال شد و با #شاون_مورفی به رقابت پرداخت. هر دو بازیکن در انتظار نخستین تاج مسابقات آزاد ولز بودند. فینال یک بازی یک‌طرفه بود چرا که شاون مورفی با نتیجه‌ی نه بر یک به پیروزی رسید تا دومین عنوان این فصل را به دست آورد.

13- مسابقات #شوت_اوت
قهرمان: مایکل هالت
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 50 هزار پوند
#مایکل_هالت برای دومین بار متوالی در مسابقه‌ای که یک فریم دارد، به فینال رسید. او پس از اینکه بیست‌و‌سه فصل به عنوان بازیکن حرفه‌ای بازی می‌کند، با پیروزی بر #ژو_یوئلونگ، توانست جام نقره رده‌بندی را به دست آورد.

14- مسابقات #قهرمانی_بازیکنان
قهرمان: جاد ترامپ
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 125 هزار پوند
#جاد_ترامپ پنجمین قهرمانی فصل خود را در ساوتپورت به دست آورد؛ او با این قهرمانی به رکورد بازیکنانی پیشتر در تاریخ اسنوکر رسید. ترامپ در فینال #یان_بینگتائو را با نتیجه‌ی ده بر پنج شکست داد.

15- مسابقات #آزاد_جبل‌الطارق
قهرمان: جاد ترامپ
جایزه‌ی نقدی قهرمان: 50 هزار پوند
#جاد_ترامپ فینالی با کیفیت توانست #کایرن_ویلسون را با نتیجه‌ی چهار بر پنج شکست دهد؛ این بازی به دلیل همه‌گیری کروناویرس به اجبار پشت درهای بسته انجام شد. این پیروزی تاریخی باعث شد ترامپ به ششمین عنوان خود در یک فصل دست یابد؛ او تنها بازیکنی است که این چنین کاری کرده است.

ترجمه حسن سراج

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا